fredag

Idag blir det nog fullt ös. Planera morgondagen, handla, baka och massa sånt. Morsan fyller ju år på söndag, men vi ska fira henne imorgon. Lär bli grymt kul! Så ska strax hoppa in i duschen och göra mig iordning. Är förvånad över att jag lät bli att läsa igår. Måste vara för att det är sista boken och vill inte att det ska ta slut, Haha! Pratade med tessan för någon timme sen, hon skulle till vårdcentralen med lille lucas och träffa en barnläkare eftersom han blivit sjuk igen, plutten! Så får se om dom kan dyka upp en snabbis imorgon eller inte.

Eftersom den här tragiska anonyma människan tycker att jag försöker få det att låta som att jag kommit in på " värsta linjen " så får jag väll säga det att NEJ, det är ingen speciell skola / linje jag har kommit in på.

Jag ska gå i en helt vanlig folkhögskola där ALLA kan komma in. Och jag ska bara plugga upp ämnena eftersom jag hoppade av skolan så tidigt och känner nu att det är på tiden att ta tag i den biten. Men även om det inte är något märkvärdigt för andra så är de det för mig, eftersom det var läääänge sen jag satt bakom skolbänken, och är GLAD över att få börja. Och som sagt, ja .. alla kan komma in. Men jag är inte ensam om att söka in till skolan, och hade lika bra kunnat blivit nekad pga platsbrist? eller vad vet jag. Men du kan ju fortsätta försöka ta ifrån mig den glädjen och försöka få mig att se ut som en "loser". Men det är inte jag som sitter och klankar ner på andra som försöker bygga upp något, och det är inte jag som ägnar all min tid till att ta reda på vad andra håller på med och lägger sig i andras liv. Det är du som är så jävla tragiskt, inte jag!

Men nu ska jag göra mig iordning :)

Pusss & kram, skumbanan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0